• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

UC nere - automatiskt avslag eller hur tas upplysning?

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Nu när UC legat nere flera dagar. Hur för bankerna vid låneansökan? Någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
610
Mottagna reaktioner
300
Poäng
487
Finns 2 olika system.. manuella uc funkar ej men dom som görs via förmedlare tex har annat system som funkar.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Tycker att det är bättre om du ringer UC och fråga direkt. Här kan det finnas folk som tror de vet exakt vad som gäller men roligt ändå att man får en hel annan information när man vänder sig direkt till de som verkligen sköter olika ärenden. Dela med dig gärna om du får ett konkret svar från UC
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Okej, någon som sökt via ex Lendo osv som kan bekräfta att dem fått erbjudande nu när UC legat nere?
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Okej, någon som sökt via ex Lendo osv som kan bekräfta att dem fått erbjudande nu när UC legat nere?
Jag sökte häromdagen och har fortfarande Inte fått någon återkoppling. Kontaktade kundtjänst under dagen o fick till svar att dom inväntar att UC ska hoppa igång, därefter skulle jag får svar på ansökan. Valde dock att makulera. När de gäller automatiska upplysningarna så som de flesta storbankerna, Lendo m.fl så tror jag de tas en uc som vanligt där dom ser allt som vid normalfall. Som någon annan här nämnde så verkar den automatiska processen fungera men inte den manuella. Men som sagt, tror nog de bästa är att du kontaktar uc imorgon o hör efter så allt är på banan igen innan du söker.
 

Johannal

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
29 Mars 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Märkligt! Min polare hade samma, 25 långivare som inte ens hade valt att svara. 1uc åt skogen för honom
Fast har han fått bekräftat att det har tagits en UC? Jag själv har inte fått en upplysningskopia i Kivra. Har han fått det under tiden UC legat nere?
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Nej det har han inte, men den lär ju reggas i efterhand. Men låneförslag har jag svårt att se komma i efterhand
 

Johannal

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
29 Mars 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Lär förmodligen bli så! Drömmen vore väl dock om den inte reggas pga problematiken som är/varit :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp